Εγγραφή στο Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter για να λαμβάνετε τα νέα από το 14ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας.

Δράσεις Σχολείου

Written on 17/11/2012, 19:38
Written on 17/11/2012, 17:08
Written on 20/06/2012, 10:36
 

Ερευνητικό Πρόγραμμα για την αύξηση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών παιδιά Τετάρτης και Πέμπτης Δημοτικού.

Στις αρχές Μαΐου του 2012 πραγματοποιήθηκε στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας ερευνητικό πρόγραμμα με στόχο τη μελέτη ? αύξηση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σε παιδιά 4ης και 5ης δημοτικού. Η εκπόνηση του προγράμματος έγινε στα πλαίσια μεταπτυχιακής διατριβής της φοιτήτριας Κωνσταντίνας Βασιλείου στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Προαγωγής και Αγωγής Υγείας της Ιατρικής Σχολής Αθηνών κατόπιν σχετικής άδειας από το Υπουργείο Παιδείας.

Η έρευνα διεξήχθη σε διάστημα 2 εβδομάδων εντός του ωρολογίου προγράμματος των παιδιών από την ίδια την ερευνήτρια και χωρίστηκε σε 3 φάσεις:

-          πρώτη μέτρηση των μεταβλητών της θεωρία στην οποία βασίστηκε το πρόγραμμα, οι οποίες αποτελούσαν τους στόχους της παρέμβασης που ακολούθησε, με ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν στα παιδιά και συμπληρώθηκαν μέσα στην τάξη μαζί με την ερευνήτρια

-          παρέμβαση που διήρκησε 2 διδακτικές ώρες για κάθε τμήμα χωριστά (Δ, Ε1, Ε2)

-          δεύτερη μέτρηση με τα ίδια ερωτηματολόγια και την ίδια διαδικασία με στόχο τη σύγκριση των αποτελεσμάτων και την ανίχνευση της αποτελεσματικότητας του προγράμματος

 

Περιεχόμενο παρέμβασης:

Η παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε ήταν βασισμένη σε συγκεκριμένη ψυχολογική θεωρία, την Κοινωνικο-γνωστική (Bandura, 1986), η οποία έχει αποδειχθεί η πιο αποτελεσματική μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τη βιβλιογραφία για τα συγκεκριμένα προγράμματα που αφορούν στην αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών σε παιδιά της ηλικίας αυτής. Για το λόγο αυτό, οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος αφορούσαν στην αύξηση συγκεκριμένων μεταβλητών ? εννοιών της παραπάνω θεωρίας (αυτό-αποτελεσματικότητα, προσδοκώμενα αποτελέσματα, μάθηση μέσω παρατήρησης κ.α.) όπου και βασίστηκε το περιεχόμενο του προγράμματος.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε τα εξής:

-          διανομή έντυπου φυλλαδίου με πληροφορίες για τα βασικά θρεπτικά συστατικά των φρούτων και των λαχανικών και πώς συνδέονται με την υγεία, μερίδες φρούτων και λαχανικών, εποχικότητα, συμβουλές για το πώς να εντάξουμε τα φρούτα και τα λαχανικά στο καθημερινό μας διαιτολόγιο. Το φυλλάδιο απευθυνόταν στους μαθητές και στους γονείς τους

-          εργαστήριο παρασκευής εύκολων σνακ μαζί με τα παιδιά και δοκιμή τους από τα παιδιά

-          παιχνίδι role play με θεματικές που στόχευαν στην καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων και χρήση επιχειρηματολογίας των παιδιών

-          ασκήσεις επιλογής πιάτων που περιελάμβαναν φρούτα και λαχανικά από πραγματικά menu εστιατορίων

-          δημιουργία poster με τη συγκεκριμένη θεματολογία από τα παιδιά σε συνεργασία με τη δασκάλα των καλλιτεχνικών και παραγωγή γραπτού λόγου από τα παιδιά με θέμα: « ένα γράμμα στο διευθυντή του σχολείου με στόχο να τον πείσω να προωθήσει τη διάθεση περισσότερων φρούτων και λαχανικών στο κυλικείο του σχολείου

-          παρακολούθηση σχετικού video

Τα αποτελέσματα της μέτρησης του εν λόγω προγράμματος πρόκειται να συγκριθούν με στατιστική ανάλυση με αυτά του 7ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, όπου επίσης πραγματοποιήθηκε η συγκεκριμένη έρευνα με μέτρηση των μαθητών μέσω των ερωτ/γίων, χωρίς όμως εφαρμογή παρέμβασης. Οι μαθητές του σχολείου αυτού χρησιμοποιήθηκαν σαν πληθυσμός σύγκρισης, ώστε μετά τη σύγκριση να κριθεί η αποτελεσματικότητα της παρέμβασης που εφαρμόστηκε στο πρώτο σχολείο.

Περιοριστικούς παράγοντες για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος αποτέλεσαν η μικρή του διάρκεια και η έλλειψη οικονομικών πόρων για την περαιτέρω επέκτασή του.

 

                                                                                                     Ο Διευθυντής του Σχολείου

                                                                                         ΤΣΙΧΡΙΤΖΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com